OSS – De politie en brandweer zijn in de nacht van zondag op maandag urenlang bezig geweest met een melding van koolmonoxide in Oss.

De hulpdiensten werden rond 1.40 uur voor het eerst opgeroepen nadat in een bovenwoning een koolmonoxidemelder was afgegaan. Brandweerlieden hebben in en rond het ondergelegen restaurant en in de bovenwoning aan de Kruisstraat lange tijd metingen verricht en daar ook verhoogde CO-waarden gemeten. De brandweer vermoedt dat de oorzaak in het restaurant te vinden moet zijn maar heeft de oorzaak van de verhoogde concentratie koolmonoxide in het pand nog niet kunnen vinden. Een gespecialiseerd bedrijf gaat vandaag verder onderzoek doen.