OSS – De hulpdiensten werden woensdagmorgen rond 11.15 uur opgeroepen nadat de bewoner van een huis aan de Duivenstraat in de Osse Schadewijk onwel was geworden. Omdat er een vermoeden bestond dat er mogelijk sprake kon zijn van een koolmonoxidevergiftiging werd behalve de ambulancedienst ook de brandweer gealarmeerd. Even later kwam ook de politie nog ter plaatse.

Brandweerlieden hebben in het huis metingen verricht maar van een verhoogde concentratie koolmonoxide was geen sprake. Waardoor de man dan wel onwel is geworden is niet duidelijk. Hij is ongeveer een halfuur lang door ambulancemedewerkers nagekeken in een ziekenauto maar hoefde uiteindelijk niet mee naar het ziekenhuis. Volgens buurtbewoners is er wel vaker wat aan de hand met de man. Koolmonoxidevergiftiging blijft een levensgevaarlijke sluipmoordenaar en bij een vermoeden hiervan wordt dan ook altijd de brandweer ingezet. In Doesburg voltrok zich een week geleden nog een gezinsdrama door het gevaarlijke gas.