OSS – Een tuinman heeft zaterdagmiddag in Oss een gasleiding geraakt. De hovenier was kort voor 18.00 uur in de voortuin van een woning aan de Kromstraat aan het spitten toen hij per ongeluk de gasleiding raakte die van de straat naar het huis loopt.

De brandweer en netbeheerder Enexis waren snel ter plaatse. De brandweer heeft de situatie veiliggesteld door een houten plug in de kapotte gasleiding te draaien en daarmee het lek grotendeels provisorisch gedicht. De zaak is daarna overgedragen aan netbeheerder Enexis die daarna is begonnen met de reparatie van de leiding.